Projekt SAMA
Tytuł projektu: SAMA - Szkolna Akademia Mistrzów Aktywności
Okres realizacji projektu: od: 2018-08-01 do: 2020-06-30
Wartość ogółem: 810 466,04 zł
Wnioskowane dofinansowanie: 765 118,16 zł
Celem projektu jest podniesienie kompetencji językowych, matematyczno przyrodniczych, ICT oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy wśród 250 uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 im. Władysława Jagiełły w Pasłęku oraz zwiększenie umiejętności i kompetencji 12 nauczycieli w zakresie wspierania u uczniów kompetencji kluczowych i 25 rodziców w zakresie wspierania dziecka w planowaniu kariery edukacyjno-zawodowej.
W ramach projektu zostanie zatrudniony doradca zawodowy, dzięki któremu uczniowie podniosą swoje umiejętności planowania kariery edukacyjno-zawodowej a rodzice otrzymają wsparcie w zakresie wiedzy dotyczącej wspierania dzieci w wyborze kariery, uczniowie będą podnosili kompetencje kluczowe w ramach realizowanych projektów edukacyjnych, zajęć pozalekcyjnych i wyjazdów, gier symulacyjnych. Położony zostanie nacisk na umiejętności praktyczne oraz na innowacyjne metody nauczania.W projekcie SAMA przewidziano następujące zadania i działania:
Zadanie 1. Kariera bez granic:
1) Doradztwo zawodowe
2) Warsztaty z przedsiębiorczościZadanie 2. Zajęcia rozwijające:
1) Programuję - koduję
2) Matematyka na planszy
3) Euroweekendowa przygoda
4) Koło języka angielskiegoZadanie 3. Projektowy zawrót głowy:
1) Gram bez prądu
2) Ekonomia na co dzień
3) 3mam formę
4) Magia wokół nas
5) Klub literacko-teatralny
6) Nowoczesne technologie w życiu codziennym
7) Zdobywcy
8) Szkolna trampolina do kultury
9) Znam i stosuję prawa naturyZadanie 4. Z eksperymentem za pan brat!
1) Dni nauki
2) Wyjazdy edukacyjne
3) Dzień naukowca w szkole
4) Wyjazdy do centrum eksperymentu w GdyniZadanie 5. Dokształcanie nauczycieli
Nasze działania
MATEMATYKA NA PLANSZY
- 18.12.2020 14:36
- "Matematyka na planszy, to zajęcia realizowane w ramach Zadania 2. projektu SAMA - Szkolna Akademia Mistrzów Aktywności, realizowanego w naszej szkole. Niestety w poprzednim roku szkolnym zostały one przerwane. W bieżącym roku szkolnym zajęcia te zostały wznowione. Od września grupa 12 uczniów z klas siódmych rozpoczęła zajęcia raz w tygodniu w wymiarze 2 godz. Głównym założeniem tych zajęć było wykorzystywanie wielu różnorodnych gier do rozwijania i utrwalania umiejętności matematycznych takich, jak:- sprawność rachunkowa- logiczne myślenie- spostrzegawczość- tworzenie strategii matematycznych- wyobraźnia geometryczna.
Ważnym elementem zajęć była również umiejętność współpracy w grupie, wypracowywanie kompromisów i odkrywanie własnych mocnych stron.
Atmosfera pracy na zajęciach była bardzo dobra.
W poprzednim roku uczniowie poznali zasady wielu gier, które zostały zakupione ze środków zaplanowanych w projekcie. Wśród bardzo bogatej oferty gier, są gry bardziej lub mniej skomplikowane. Uczniowie poznając zasady gier, wymieniali się swoimi spostrzeżeniami i wnioskami. Oczywiście są gry, które cieszyły się największym powodzeniem. Wśród nich są: Super Farmer, Rummikub, Słowostworki i Blokus, który najbardziej przypadł do gustu chłopcom z klasy 7C. Gry te wymagają dobrej strategii, spostrzegawczości i logicznego myślenia, ale przede wszystkim zapewniają dobrą zabawę i wiele emocji.
Uczniowie pracowali również nad stworzeniem własnej gry. Jedna grupa podjęła próbę stworzenia gry Matmostworki, druga grupa pracowała nad grą pt. "10 sekund". Najwięcej pracy wykonała trzecia grupa (chłopców z 7C), opracowując grę strategiczną pt. Matematyczne Monopoly, w której obowiązują zasady jak w zwykłej grze monopoly, ale z wykorzystaniem treści typowo matematycznych. Chłopcy samodzielnie opracowali zasady i wykonali wszystkie elementy gry. Niestety kolejna przerwa w nauce uniemożliwiła nam wypróbowanie tych gier, podsumowania i zakończenia zajęć.
Cały zestaw gier jest dostępny w gabinecie matematycznym nr 22. Każda gra jest dostępna w takiej ilości, aby mogła zagrać cała 24 osobowa klasa ( w tę samą grę). Wśród gier są zarówno gry dla młodszych i starszych uczniów. Zachęcam do korzystania z tego zasobu przez wszystkich nauczycieli.
Wykaz dostępnych gier:
1. Rummikub.
2. Super Farmer.
3. Blokus.
4. Blokers.
5. Tantrix.
6. Geniusz.
7. Trominos.
8. Kubik.
9. Mistrz Getriko.
10.Słowostworki.
11.Robale.
12.Set.
13.Dooble.
14.Labirynt.
15.Logix.
16.Qwirkle Travel.
17.Nogi stonogi.
- Wróć do listy artykułów
Ostatnie artykuły