• Projekt SAMA

    • Tytuł projektu: SAMA - Szkolna Akademia Mistrzów Aktywności

      Okres realizacji projektu: od: 2018-08-01 do: 2020-06-30

      Wartość ogółem: 810 466,04 zł

      Wnioskowane dofinansowanie: 765 118,16 zł

       

      Celem projektu jest podniesienie kompetencji językowych, matematyczno przyrodniczych, ICT oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy wśród 250 uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 im. Władysława Jagiełły w Pasłęku oraz zwiększenie umiejętności i kompetencji 12 nauczycieli w zakresie wspierania u uczniów kompetencji kluczowych i 25 rodziców w zakresie wspierania dziecka w planowaniu kariery edukacyjno-zawodowej.
      W ramach projektu zostanie zatrudniony doradca zawodowy, dzięki któremu uczniowie podniosą swoje umiejętności planowania kariery edukacyjno-zawodowej a rodzice otrzymają wsparcie w zakresie wiedzy dotyczącej wspierania dzieci w wyborze kariery, uczniowie będą podnosili kompetencje kluczowe w ramach realizowanych projektów edukacyjnych, zajęć pozalekcyjnych i wyjazdów, gier symulacyjnych. Położony zostanie nacisk na umiejętności praktyczne oraz na innowacyjne metody nauczania.

      W projekcie SAMA przewidziano następujące zadania i działania:

      Zadanie 1. Kariera bez granic:
      1) Doradztwo zawodowe
      2) Warsztaty z przedsiębiorczości

      Zadanie 2. Zajęcia rozwijające:
      1) Programuję - koduję
      2) Matematyka na planszy
      3) Euroweekendowa przygoda
      4) Koło języka angielskiego

      Zadanie 3. Projektowy zawrót głowy:
      1) Gram bez prądu
      2) Ekonomia na co dzień
      3) 3mam formę
      4) Magia wokół nas
      5) Klub literacko-teatralny
      6) Nowoczesne technologie w życiu codziennym
      7) Zdobywcy
      8) Szkolna trampolina do kultury
      9) Znam i stosuję prawa natury

      Zadanie 4. Z eksperymentem za pan brat!
      1) Dni nauki
      2) Wyjazdy edukacyjne
      3) Dzień naukowca w szkole
      4) Wyjazdy do centrum eksperymentu w Gdyni

      Zadanie 5. Dokształcanie nauczycieli

       

      Nasze działania

       

    • MATEMATYKA NA PLANSZY
      • MATEMATYKA NA PLANSZY

      • 18.12.2020 14:36
      • "Matematyka na planszy, to zajęcia realizowane w ramach Zadania 2. projektu SAMA - Szkolna Akademia Mistrzów Aktywności, realizowanego w naszej szkole. Niestety w poprzednim roku szkolnym zostały one przerwane. W bieżącym roku szkolnym zajęcia te zostały wznowione. Od września grupa 12 uczniów z klas siódmych rozpoczęła zajęcia raz w tygodniu w wymiarze 2 godz. Głównym założeniem tych zajęć było wykorzystywanie wielu różnorodnych gier do rozwijania i utrwalania umiejętności matematycznych takich, jak:
        - sprawność rachunkowa
        - logiczne myślenie
        - spostrzegawczość
        - tworzenie strategii matematycznych
        - wyobraźnia geometryczna.
      • Ważnym elementem zajęć była również umiejętność współpracy w grupie, wypracowywanie kompromisów i odkrywanie własnych mocnych stron.

         

        Atmosfera pracy na zajęciach była bardzo dobra.

         

        W poprzednim roku uczniowie poznali zasady wielu gier, które zostały zakupione ze środków zaplanowanych w projekcie. Wśród bardzo bogatej oferty gier, są gry bardziej lub mniej skomplikowane. Uczniowie poznając zasady gier, wymieniali się swoimi spostrzeżeniami i wnioskami. Oczywiście są gry, które cieszyły się największym powodzeniem. Wśród nich są: Super Farmer, Rummikub, Słowostworki i Blokus, który najbardziej przypadł do gustu chłopcom z klasy 7C. Gry te wymagają dobrej strategii, spostrzegawczości i logicznego myślenia, ale przede wszystkim zapewniają dobrą zabawę i wiele emocji.

         

        Uczniowie pracowali również nad stworzeniem własnej gry. Jedna grupa podjęła próbę stworzenia gry Matmostworki, druga grupa pracowała nad grą pt. "10 sekund". Najwięcej pracy wykonała trzecia grupa (chłopców z 7C), opracowując grę strategiczną pt. Matematyczne Monopoly, w której obowiązują zasady jak w zwykłej grze monopoly, ale z wykorzystaniem treści typowo matematycznych. Chłopcy samodzielnie opracowali zasady i wykonali wszystkie elementy gry. Niestety kolejna przerwa w nauce uniemożliwiła nam wypróbowanie tych gier, podsumowania i zakończenia zajęć.

         

        Cały zestaw gier jest dostępny w gabinecie matematycznym nr 22. Każda gra jest dostępna w takiej ilości, aby mogła zagrać cała 24 osobowa klasa ( w tę samą grę). Wśród gier są zarówno gry dla młodszych i starszych uczniów. Zachęcam do korzystania z tego zasobu przez wszystkich nauczycieli.

         

        Wykaz dostępnych gier:

         

        1. Rummikub.

         

        2. Super Farmer.

         

        3. Blokus.

         

        4. Blokers.

         

        5. Tantrix.

         

        6. Geniusz.

         

        7. Trominos.

         

        8. Kubik.

         

        9. Mistrz Getriko.

         

        10.Słowostworki.

         

        11.Robale.

         

        12.Set.

         

        13.Dooble.

         

        14.Labirynt.

         

        15.Logix.

         

        16.Qwirkle Travel.

         

        17.Nogi stonogi.

      • Wróć do listy artykułów
  • Galeria zdjęć

      brak danych